Teknisk Förvaltning för Brf
Vi jobbar för att underlätta för styrelser och tillser att deras vardag blir lättare då det praktiska arbetet inom området förvaltning ombesörjs av oss. Teknisk Förvaltning är enkelt utryckt en styrelses förlängda arm. Besluten fattas av styrelsen och den Tekniska förvaltaren tillser att besluten genomför på ett kostnadseffektivt sätt.
Vi erbjuder nedanstående tjänster i vårt basutbud som Tekniska Förvaltare
Kostnadskontroll
Kostnadskontroll av utgiftsposter för fastighetsdrift
Löpande kontroller
Utföra löpande kontroller av Brf inköpta och utförda tjänster
Upprätta instruktioner och rutiner
Upprätta instruktioner och rutiner för bl.a. fastighetsskötare samt kontrollfunktioner av utförda tjänster
Kostnadseffektiviserade förslag
Löpande lämna kostnadseffektiviserade förslag på åtgärder och tjänster till styrelsen
Underhållsåtgärder
Löpande lämna förslag på underhållsåtgärder till styrelsen
Besparande åtgärder
Löpande lämna förslag på besparande åtgärder till styrelsen
Rapportera händelser
Löpande rapportera till styrelsen om händelser i Brf
Offertunderlag och avtal
Upprätta offertunderlag och upprätta avtal för entreprenader som beslutats av styrelsen
Löpande besiktningar
Utföra löpande besiktningar av entreprenader som har beslutats av styrelsen
Entreprenadsbesiktningar
Utföra entreprenadsbesiktningar efter slutförandet
Hantera skador
Hantera skador i fastighetsbeståndet och upprätta anmälningar och sköta den löpande kontakten med försäkringsbolag, t.ex. vid brand, vattenskador etc.
Projektledning
Utföra projektledning av entreprenader
Redovisa och motivera
Deltaga i styrelsemöten och årsstämmor och där redovisa och motivera för t.ex. utförda och kommande fastighetstekniska och fastighetsunderhållande åtgärder
Vår ambition är sänka driftkostnaderna med 10-30% för en Brf, om förutsättningar finns.